תשומת לב, הפרדה בין אוכל ורגשות והתמדה. כך יורדים במשקל.

תהליך ירידה במשקל הוא תהליך איתו אני מזכירה באופן אישי, וכשאני פוגשת במטופל שמעוניין לרדת במשקל, חשוב לי להבהיר כי עודף משקל נוצר בעקבות הרגלים ודפוסים מסוימים, אותם צריך לזהות, ולסגל הרגלים חדשים התומכים בתהליך הירידה במשקל ובשמירה על משקל נכון, לאורך זמן. איך מתחיל עודף משקל? איך מתחילים להשמין? הרי כתינוקות אנו נולדים רזים, עם מנגנון רעב ושובע תקין, שמסמן לנו מתי הקיבה התמלאה דיו ושבענו מהארוחה. השמנה מתרחשת כאשר כילדים או בוגרים אנו מתעלמים מהמנגנון הטבעי, ממשיכים לאכול "עוד ביס קטן" מעבר לשובע הטבעי וכך בעצם ממלאים את הקיבה יתר על המידה ומרחיבים אותה. לקיבה יכולת מופלאה להימתח ולגדול, כמו בלון, אם ננסה להכניס לה יותר אוכל ממה שהיא צריכה היא תמתח ותתרחב בכדי שתוכל להכיל אותו...עם הזמן נצטרך לאכול ארוחה גדולה יותר בכדי לשבוע. אם לא נסיים את הארוחה כשמגיעה תחושת השובע, ונגדיל עוד ועוד את הקיבה נעמעם את תחושת השובע, עד שכבר לא נרגיש אותה כשהיא מגיעה. זה מה שקורה בתהליך השמנה. אנשים עם עודף משקל גדול לא מבחינים בתחושת השובע ולרוב, גם לא אוכלים בגלל תחושת רעב, אלא אוכלים בגלל חשק, שעמום, בשביל ההנאה או כי הם עצבניים. אוכל ורגשות. אכילה נועדה בכדי להזין את הגוף באנרגיה ורכיבים חיוניים. לאוכל לא אמור להיות קשר לרגשות, המטרה שלו היא לא לשמח או לנחם, אלא להשביע. אחת הבעיות שיש כיום בחברה המערבית עם תזונה היא שאנו מחברים בין אוכל לבין רגש. שאל\י את עצמך: האם אני אוכל\ת או "מנשנש" כי משעמם לי ואין לי מה לעשות? האם אני אוכל\ת כשאני כועס ומוצא כי אוכל מרגיע אותי? האם כשאני מחפש בילוי חברתי, אני לרוב יוצא לאכול במסעדה או לשבת בבית קפה? מערכת העיכול – מערכת של דפוסים. מערכת העיכול היא מערכת שבנויה על דפוסים והרגלים קבועים. היא זקוקה לסדר, שגרה. בתהליך הרזייה אנו בונים הרגלי אכילה מסודרים – יש לאכול 5-6 ארוחות במהלך היום, המורכבות מאוכל טרי ומזין ובעלות כמות קטנה, כזו המספיקה בכדי לשבוע. חשוב לאכול בשעות מסודרות, לשבת בנחת מול הצלחת, ולהתרכז בארוחה (ולא בטלוויזיה או ב אי-פון) דוגמא: שמעון אוכל 6 ארוחות מאוזנות ביום – ויורד במשקל. לעומתו, איציק ששותה רק קפה בבוקר ולא אוכל כלום עד הערב, ואז אוכל ארוחה גדולה. איציק לא יצליח לרדת במשקל...למרות שנראה כי צרך פחות מזון (רק ארוחה אחת...) מערכת העיכול של איציק לא תאפשר לו להוריד במשקל. מביאים "תשומת לב" אל פעולת האכילה. כשאני שואלת מטופל מה הוא אוכל במהלך היום, פעמים רבות, המהלך השיחה הוא נזכר בעוד משהו ש"תפס" על הדרך, או נשנש במשרד ושכח... בתהליך הרזייה אנחנו קודם כל מביאים תשומת לב להרגלים הקיימים בהווה. מתי אני בדר"כ אוכל? מה אני בוחר לאכול? האם אני מתכנן ארוחה ויושב בצורה מסודרת לאכול? האם יש לי נטייה "לתפוס" משהו מהר? ואם כן, מה? העקרונות הכי חשובים בתהליך ירידה במשקל הם: להעניק תשומת לב למה שאני אוכלת. לבחור מה אני רוצה לאכול ולא "לתפוס" את מה שנמצא לידי. את זה עושים בעזרת תכנון והכנה מראש של ארוחות. להפריד בן דפוס רגשי ואוכל. לאכול כדי לשבוע ולא בכדי לפצות. התמדה. ירידה במשקל לוקחת זמן. תפריטי בזק של הרעבה עצמית אינם עובדים...ואלו שמנסים אותם מגלים כי זמן קצר לאחר מכן הקילוגרמים חוזרים, לרוב עם "ריבית". התמדה בתפריט מאוזן תעניק לך את התוצאות הטובות ותאפשר לך לשמור עליהן. אופן הטיפול הנטורופתי – בתהליך ירידה במשקל הטיפול התזונתי לירידה במשקל בנוי מסדרת מפגשים, בהם אנחנו מגלים מהם הרגלי האכילה שלך בהווה? מהו אורח החיים שלך? איזה תפריט ו"שיטה תזונתית" מתאימים לך? אין דרך אחת שמתאימה לכולם! לכל אחד תתאים גישה אחרת, בהתאם למצבו הבריאותי, אופיו ואורח חייו. ויחד משתחררים מההרגלים הישנים ומאמצים חדשים, בריאים יותר. לעיתים, כחלק מהתהליך, מומלץ ליטול צמחי מרפא או תוספי מזון ולעיתים אף נשלב טיפול רפלקסולוגי. למידע נוסף על תהליך הטיפול, התייעצות אישית ותיאום תור, ניתן לפנות אלי ישירות בטלפון: 052-8022243 או למייל, דרך ה "יצירת קשר" באתר. בברכת בריאות שלמה, מעיין שליבו.